.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلاش برای افزایش سهمیه عمره مفرده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استقبال غیر قابل پیش بینی ثبت نام عمره مفرده، اعلام اولویتها و احتمال به طول انجامیدن اعزامها تا 10 سال آینده گفت: انشاالله بتوانیم سهمیه سالانه اعزامها را طی سالهای آینده افزایش دهیم تا زائران بیت الله الحرام بتوانند سریعتر به آرزویشان برسند.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: با توجه به حجم ثبت نام صورت گرفته برای عمره مفرده چاره ای جز این نبود که تمامی افراد را در قرعه کشی شرکت داده و اولویت بندی کنیم چون اگر قرار بود بر اساس پیش بینی یعنی ثبت نام دو میلیون و چهار صد هزار نفر عمل شود می بایستی تعداد مازاد بر آن محروم می شدند که این قطعا اعتراض هایی را به همراه داشت لذا تصمیم بر آن شد تا تمام شش میلیون و ششصد هزار نفر ثبت نام شده در قرعه کشی و اولویت بندی شرکت داده شوند.

وی خاطر نشان کرد: با مشخص شدن اولویتها هر کس که تمایل به انصراف داشته باشد می تواند اصل سپرده را به همراه سود تعلق گرفته به آن از بانک عامل باز پس گیرد.

حسینی گفت: برخی سایتهای خبری طوری وانمود کردند که انگار قرار است مبلغ سپرده های مردم به جیب سازمان حج و زیارت یا وزارت ارشاد واریز شود و این در حالی است که سپرده ها به حساب خود افراد است و هر زمان که تمایل داشته باشند می توانند به بانک مراجعه کرده و آن را باز پس بگیرند لذا هیچ بحث اقتصادی برای دولت مطرح نبوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ثبت نام جدید عمره اظهار کرد: تا زمانی که میزان و تکلیف سهمیه سالهای آتی مشخص نشده برنامه ای برای این کار نداریم.

وی یادآور شد: این وضعیت در زمان ثبت نام گذشته عمره مفرده هم اتفاق افتاد و در آن زمان که سهمیه اعزام سالیانه 300 هزار نفر بود حدود 3 میلیون نفر ثبت نام کردند که انتظار ده ساله برای اعزام ها مطرح بود اما به حول و قوه الهی با افزایش سهمیه ها این زمان کوتاهتر شد که امیدواریم سهمیه 800 هزار نفری در حال حاضر هم طی سالهای آینده بیشتر شود تا مردم زوتر به مقصود خود برسند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.746 seconds.